مقالات

خرید گوشی هوشمند

بهترین زمان برای خرید گوشی هوشمند

یکی از کارهایی که عموم مردم برای آن ذوق و شوق زیادی دارند، خرید گوشی هوشمند است.

اما گوشی های هوشمند امروزی، با توجه به پیشرفت و کیفیت خوب، افزایش قیمت زیادی داشته اند، بطوریکه برای خرید یک گوشی پرچمدار سامسونگ باید مبلغی معادل یک لپ تاپ پرداخت کرد. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چه زمانی می توان برای خرید گوشی با قیمت مناسب اقدام کرد؟

سوال دیگری که مطرح می شود این است که چه زمانی نیاز پیدا می کنیم که گوشی قدیمی خود را با یک گوشی جدید تعویض کنیم؟ در واقع دلیل خرید گوشی هوشمند جدید از نظر هرکسی متفاوت است زیرا برخی برای دسترسی به  جدید ترین تکنولوژی ها و برخی برای برطرف کردن نیازهایشان و مسائل روزانه به فکر خرید یک گوشی هوشمند هستند. بنابراین هر شخص دلیل خاصی برای خرید گوشی جدید دارد که این دلیل در هر فرد متفاوت است.

رفع نیازها با گوشی فعلی

قبل از خرید گوشی هوشمند باید توجه داشت که نیازهای شما توسط گوشی فعلی رفع می شوند یا خیر؟اگرمی خواهید برنامه هایی نصب  کنید که به اندروید 6 نیاز دارد اما اندروید گوشی شما 4 باشد، پس در اینجا لازم است که گوشی خود را تعویض کنید وبه دنبال یک گوشی جدید باشید که حتما این ویژگی را دارا باشد. خرید گوشی فقط به نصب برنامه ها مربوط نمی شود، بلکه گاهی ممکن است به دلیل کیفیت پایین دوربین گوشی به فکر تعویض تلفن همراه فعلی خود باشید.

علاوه بر این مسائل ممکن است به دلیل کم بودن حافظه دستگاه و کیفیت پایین گوشی فعلی، قدرت پردازش پایین، کوچک بودن ، LTE 4G صفحه نمایش، پشتیبانی نکردن از اتصال، کیفیت پایین تماس ها و صدا اشاره کرد.

برای آگاهی بیشتر مقاله ویژگی های ساعت هوشمند خوب پیشنهاد می شود.

پس قبل از هر چیزی باید تمامی ویژگی های گوشی فعلی را مورد بررسی قرار داد و اگر متوجه شدید که گوشی فعلی تمامی نیازهای شما را برآورده می کند، پس می توانید خرید گوشی هوشمند را به زمان دیگری موکول کنید. اما اگر چنین چیزی نبود و دلایل زیادی برای تعویض گوشی وجود داشت، پس وقت آن رسیده که گوشی خود را تعویض کنید. اگر نتوانستید به نتیجه درستی برسید لیستی از تمامی موارد مثبت و منفی گوشی خود تهیه کنید، درصورتی که یکی از موارد از دیگری بیشتر شد، می توانید تصمیم درستی بگیرید.

تعمیرات موبایل

اکثر اوقات مشکلات کوچک گوشی را می توانید به آسانی تعمیر کنید که تا حدودی نیاز های شما را برطرف کند. در این صورت، اگر مشکل تلفن شما برطرف شد، دیگر نیازی به خرید گوشی جدید نیست. برای مثال اگر گوشی شما سالم باشد و فقط باتری آن مشکل دارد میتوانید باتری آن را عوض کنید و دیگر نیازی به تعویض گوشی نیست.

در برخی مواقع ممکن است گوشی و باتری مشکلی نداشته باشند و مشکل از دوربین گوشی باشد . در این صورت شما می توانید تنها دوربین گوشی را عوض کنید. با این کار هم می توانید خرید گوشی هوشمند را به بعد موکول کنید و هم در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید.

گاهی ممکن است برخی افراد از دو گوشی استفاده کنند که یکی را با امکانات کمتر به عنوان گوشی دوم مورد استفاده قرارمی دهند.

این موضوع را می توانید با اعضای خانواده خود درمیان بگذارید؛ زیرا ممکن است در هر خانواده ای گوشی قدیمی وجود داشته باشد که از کار افتاده است و شما می توانید با هزینه ناچیز آن را تعمیر کنید.

برای آگاهی بیشتر مقاله نکات مهم هنگام خرید گوشی هوشمند پیشنهاد می شود.

مزیت های خرید گوشی هوشمند

امروزه گوشی های هوشمند با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی از مزیت های زیادی برخوردار شده اند که این مزایا به شرح زیر می باشد:

امکاناتی پیشرفته

 یک گوشی هوشمند مطمئنا ویژگی های بسیاری دارد. از نظر کیفیت دوربین اگر بررسی کنیم ، یک گوشی که چند سال پیش خریداری شده در مقایسه با گوشی جدید کیفیت چندانی ندارد. علاوه بر دوربین گوشی، سایر بخش ها مانند صفحه نمایش، پردازنده  حافظه و… نیز مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین با خرید گوشی جدید، به  امکانات ویژه ای دسترسی پیدا می کنید.

سخت افزار جدید گوشی

 یکی از مهم ترین مسئله ای که هنگام خرید گوشی هوشمند جلب توجه می کند، تکنولوژی جدید آن است که کار کردن با آن راحت است. این مسئله مربوط به قسمت سخت افزار گوشی می باشد که باعث می شود به امکانات فوق پیشرفته، در تلفن همراه دسترسی پیدا کنیم.

ظاهری جدید و مدرن

با توجه به اینکه ظاهر تمامی تلفن های همراه هر روز در حال تغییر است، اگر صرفا  داشتن یک گوشی با ظاهر جدید و مدرن تر، با امکاناتی از قبیل  اسکنر انگشت، تشخیص چهره و… برای شما حائز اهمیت می باشد،  می توانید به فکر تعویض گوشی فعلی باشید. زیرا هیچ یک از این امکانات در گوشی های قدیمی یافت نمی شود. بنابراین گوشی های جدید از نظر سبک طراحی و امکانات فوق العاده، به هیچ وجه قابل مقایسه با گوشی های قدیمی نمی باشند.

برای آگاهی بیشتر مقاله تعمیر شکستگی صفحه نمایش آیفون پیشنهاد می شود.

معایب خرید گوشی هوشمند 

خرید گوشی هوشمند علاوه برمزایایی که دارد، معایبی نیز به همراه دارد که به مواردی از آنها اشاره می کنیم:

هزینه های بالا

برای خرید یک تلفن همراه، هزینه های زیادی باید صرف کنید. حال اگر این تلفن، هوشمند باشد به مراتب این هزینه بیشتر و بیشتر نیز می شود. بنابراین هزینه زیاد، یکی از بزرگ ترین معایب خرید گوشی هوشمند می باشد .

انتقال تمامی اطلاعات به گوشی جدید

یکی دیگر از سختی های خرید گوشی هوشمند، انتقال تمامی اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید می باشد که این کار به زمان زیادی احتیاج دارد. به طور کلی شما باید سه الی چهار ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهید. با اینکه  تا به حال امکانات زیادی برای این کار فراهم شده اما در هر صورت ممکن است این کار مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد که وقت زیادی از شما بگیرد.

رجیستر کردن

 با توجه به اینکه از راه اندازی این طرح مدت زیادی نگذشته، عده ای آشنایی کافی با آن را ندارند و ممکن است در اجرای این طرح با مشکل مواجه شوند. پس این هم یکی از مشکلاتی است که در حین خرید گوشی هوشمند ممکن است برایتان پیش بیاید.

با توجه به معایب و مزایایی که گفته شد، می توانید لیستی برای خود تهیه کرده و تمامی جوانب را بسنجید. در آخر، بهترین زمان را برای خرید یک گوشی هوشمند جدید انتخاب کنید.

خرید گوشی

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف 

برای خرید انواع گوشی می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار  تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟