مقالات

گوشی آیفون

مشکلات رایج در گوشی آیفون

قطعات آسیب پذیر در گوشی آیفون کدام اند؟ آیا قابل تعمیر و تعویض هستند یا خیر؟

گوشی آیفون مانند هر دستگاه دیگری، ممکن است  دچار مشکل شود و به همین علت به تعمیر نیاز پیدا کنند. حتی اگر دقت لازم را هم در نگهداری گوشی خود داشته باشید ممکن است به صورت اتفاقی با افتادن گوشی بر روی زمین دچار شکستگی صفحه نمایش، ترک خوردن یا آسیب دیدن LCD شود.

شاید فکر کنید که گوشی شما دیگر قابل استفاده نیست و باید آن را کنار بگذارید. قبل از کنار گذاشتن گوشی خود ببینید که آیا مشکل گوشی قابل حل است یا خیر!

برای این کار می توانید به یکی از مراکز تعمیرات گوشی آیفون مراجعه کنید.

فروشگاه گوشی بازار با داشتن افراد متخصص و استفاده از قطعات اورجینال بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهد.

سعی کنید از بردن گوشی آیفون خود به مراکز غیر تخصصی اپل خودداری کنید.

گوشی های آیفون مانند هر تلفن دیگری می تواند دچار انواع مختلفی از مشکلات شوند. ما سعی داریم با ارائه بهترین خدمات شما را در برطرف کردن این مشکلات کمک کنیم. این مقاله به بررسی سه مورد از مشکلات رایج گوشی آیفون می‌پردازد.

برای آگاهی بیشتر مقاله معرفی گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra  پیشنهاد می شود.

گوشی آیفون

 صفحه نمایش گوشی آیفون

عملکرد 

در صفحه نمایش گوشی  آیفون از دو متد خود ظرفیتی و ظرفیت متقابل برای حس کردن و لمس گوشی استفاده شده است. ظرفیت متقابل یعنی مدار خازنی احتیاج به دو لایه دارد. یکی از لایه ها خطوط محرکی که جریان را حمل کند و دیگری خطوط حسگری که برای تشخیص جریان در آن قرار دارد.

مشکلات

گاهی ممکن است قطعات الکترونیکی خراب شوند. محصولات آیفون نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شکستگی گوشی آیفون یا صفحه نمایش آن از رایج ترین مشکلات آیفون است. این اتفاق می تواند برای هر فردی و در هر زمانی رخ دهد.

پس از شکسته شدن یا ترک خوردن صفحه نمایش دچار مشکل خاصی نمی شود، در حالی که برخی دیگر از گوشی ها به تعمیر نیاز پیدا می کنند.

دلایل مختلفی منجر به شکستگی صفحه نمایش آیفون می شوند. به عنوان مثال ممکن است به اشتباه گوشی خود را رها کنید یا در هنگام یک تصادف ساده شکسته شود.

صفحه نمایش شکسته در آیفون  می تواند بر روی مادربرد گوشی یا دوربین گوشی نیز تاثیر بگذارد. با توجه به میزان آسیب صفحه نمایش می توانید تصمیم بگیرید که گوشی خود را تعویض کنید یا صفحه نمایش آن را تعمیر کنید.

جایگزینی

هنگام تعویض صفحه نمایش اپل توجه کنید که مشکلات زیر رخ ندهد:

ـ نمایشگر گوشی در طول تماس های تلفنی روشن بماند.

ـ لمس کردن صفحه گوشی هیچ واکنشی نداشته باشد.  ممکن است برخی از قسمت های نمایشگر به لمس آن نقطه پاسخ ندهد یا نقطه لمس در نمایشگر پاسخ اشتباه دهند (با لمس سمت چپ صفحه نمایش اپل سمت راست صفحه واکنش دهد)

ـ طیف رنگ اشتباه در صفحه نمایش

باتری گوشی آیفون

عملکرد

گوشی های آیفون به گونه ای طراحی شده اند که یک تجربه کاربری راحت را به مشتریان ارائه دهند. باتری ها دارای فناوری پیچیده ای هستند و از چند متغیر تشکیل شده اند که بر روی عملکرد باتری تاثیر می گذارد.

طول عمر

طول عمر باتری های گوشی آیفون محدود است، به این معنی که با گذشت زمان عملکرد و ظرفیت آنها کاهش می یابد. به این معنی که عملکرد گوشی را کاهش می دهد. به همین دلیل بهتر است با گذشت زمان و کهنه شدن، باتری گوشی را تعویض کنید.

مشکلات

باتری های گوشی آیفون به گونه طراحی شده اند که دارای بهترین ظرفیت باتری باشند و کاربر امکان استفاده طولانی مدت از گوشی را داشته باشد. با این حال باتری آن پس از مدتی به درستی کار نمی کند که این مشکل یکی دیگر از مشکلات گوشی آیفون است.

باتری معیوب عملکرد گوشی شما را  مختل می کند. در برخی از آیفون ها شارژ شدن باتری زمان زبادی طول می کشد و در برخی از گوشی ها باعث گرم شدن بیش از حد می شود.

 باتری با کیفیت ویژگی زیر را دارا است، هنگام خرید به آن دقت کنید:

ـ باتری گوشی آیفون از نوع لیتیوم یونی است.

ـ برای مدت طولانی شارژ نگهداری می‌کند.

برای آگاهی بیشتر مقاله بهترین زمان برای خرید گوشی هوشمند  پیشنهاد می شود.

مشکلات گوشی آیفون

پورت شارژر گوشی آیفون

گوشی های آیفون از کانکتور لایتنینگ استفاده می کنند به دلیل اینکه می تواند توان بیشتری را داشته باشد.

مشکلات

پورت های شارژر یکی از مهم ترین قسمت های آیفون هستند. از دیگر مشکلات رایج گوشی های آیفون  که ممکن است با آن مواجه شوید، این است گوشی شارژ نمی شود، پس احتمال دارد پورت آن شل شده باشد. به این معنی که بهتر است آن را تعمیر و تعویض کنید. پورت های شارژر در گوشی آیفون بسیار ظریف هستند و باید در استفاده از آنها احتیاط کرد تا دچار آسیب الکتریکی نشود.

مشکلات رایج پورت شارژر آیفون عبارت است از:

ـ خم شدن کانکتور فلزی

ـ جمع شدن گرد و غبار در پورت 

ـ خوردگی فلزات پورت

ـ شل شدن پورت شارژر

ویژگی ها

اگر می خواهید پورت شارژر برای گوشی خود تهیه کنید، کیفیت را در درجه اول در نظر بگیرید. یک پورت شارژر خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

ـ تنظیم قدرت

ـ تراشه تشخیص قدرت

ـ نوارهای فلزی مرتب

پورت های شارژر آیفون به دلیل عملکرد اصلی آنها که شارژ کردن تلفن همراه است، به این نام خوانده می شوند. این پورت ها  کاربردهای دیگری مانند انتقال داده از طریق اتصال کابل داده به سیستم دیگر دارند.

نگهداری درست از گوشی های هوشمند امری بدیهی است؛ اما  ممکن است هر وسیله الکترونیکی  خرابی شود. اگر در عملکرد گوشی اپل خود با مشکل مواجه شدید می توانید از متخصصان تعمیرات گوشی آیفون مانند گوشی بازار کمک بگیرید و برای تعمیر یا تعویض گوشی خود تصمیم بگیرید.

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف 

برای خرید انواع گوشی می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

5 فکر در مورد “ مشکلات رایج در گوشی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟