مقالات

خرابی تاچ آیفون - گوشی بازار

خرابی تاچ آیفون و 7 راهکار رفع مشکل

خرابی تاچ آیفون ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد بطوری که نمایش لمسی آیفون از کار بیفتد یا پاسخگو نباشد. گرچه این مشکل خیلی کم اتفاق می افتد مگر اینکه آیفون از جایی سقوط کرده و یا شکسته شود.

با این وجود اشکالات نرم افزاری گوناگون یا برنامه های معیوب نیز می تواند منجر به خرابی تاچ آیفون شود. گاهی اوقات هم محافظ صفحه اگر استاندارد نباشد می تواند مانع لمس و نمایش آیفون شود.

در زیر راه حل های رفع اشکال خرابی تاچ آیفون که برای کلیه آیفون ها قابل اجراست بررسی می کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

راه حل های رفع خرابی تاچ آیفون:

1- برنامه های مشکل ساز را حذف کنید:

اگر متوجه شدید که صفحه نمایش آیفون شما هنگام استفاده از یک برنامه خاص به مشکل می خورد ممکن است آن برنامه دلیلش باشد. اپلیکیشن های باگ هم می توانند دلیل پاسخ ندادن صفحه آیفون شما به لمس باشند. کاری که اینجا می توانید انجام دهید این است که برنامه را حذف کنید و دوباره نصب نمایید.

2- آیفون خود را ریستارت اجباری کنید:

شاید بپرسید که اگر صفحه لمسی کار نمی کند چطور می شود گوشی را ریستارت کرد؟ پاسخ این است که می توانید با سرعت دکمه افزایش صدا را به یکباره فشار داده و رها کنید و سپس بسرعت دکمه کاهش صدا را فشار داده و رها نمایید و در نهایت دکمه side را فشرده و نگهدارید تا لوگوی اپل نمایان شود.

این روش در آیفون های 8 به بالا کار می کند ولی برای آیفون 7 و 7 پلاس دکمه افزایش و کاهش صدا را به همراه دکمه پاور باید فشار دهید و نگهدارید تا لوگوی اپل نمایان شود.

در آیفون 6s یا نسخه های قدیمی تر هم دکمه پاور و دکمه هوم را همزمان فشرده و نگهداری تا لوگوی اپل روی صفحه نمایان شود. با انجام این کار در اکثر مواقع مشکل خرابی تاچ آیفون برطرف می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله 9 اشتباه رایج در تعمیر گوشی پیشنهاد می شود.

خرابی تاچ آیفون- نرم افزاری

3- آیفون خود را تمیز کنید:

اگرچه آیفون 7 و مدلهای بعد از آن نسبتا ضد آب هستند اما محدودیت هایی هم دارند. اگر مایعی روی صفحه نمایش باشد انگشت شما نمی تواند تماس مستقیم با صفحه ایجاد کند و باعث عدم پاسخگویی می شود. روی گوشی را باید با پارچه خشک و نرمی پاک کنید تا اگر لکه، آلودگی یا آب روی صفحه آن قرار دارد از بین برود.

اگر احیانا گوشی شما در آب افتاد سریعا آن را خاموش کرده و بگذارید تا کامل خشک شود و بعد آن را روشن کنید. توجه کنید که آیفونی که در آب افتاده نباید قبل از خشک شدن کامل به شارژر، کامپیوتر یا باطری وصل کرد.

4- آیفون خود را با کامپیوتر به روز کنید:

گاهی وقتها به روزرسانی نرم افزارها می توانند به رفع اشکالات نرم افزاری کمک کند. سعی کنید با استفاده از کامپیوتر شخصی آیفون خود را به روز کنید. در اغلب موارد با این کار خرابی تاچ آیفون از بین می رود.

5-آیفون خود را ریست کنید:

اگر صفحه نمایش کاملا غیر قابل استفاده نشده و کمی پاسخگو است سعی کنید آیفون خود را ریست نمایید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله 10 ویژگی ضروری گوشی هوشمند پیشنهاد می شود.

خرابی تاچ آیفون- سخت افزاری

6- DFU که مخفف (Device Firmware Upgrade) است را انجام دهید:

اگر بعد از این حالت همچنان صفحه لمسی کار نمی کند می توانید مطمئن شوید که این یک مشکل سخت افزاری است. DFU همه چیز را از دستگاه حذف می کند و همه نرم افزارها را دوباره نصب میکند. اگر اطلاعات خود را پشتیبان گیری نکنید با این کار همه اطلاعات شما از بین می رود.

7- نقص سخت افزاری:

اگر هیچیک از مراحل بالا موثر واقع نشد قطعا مشکل سخت افزاری است. برای تعویض صفحه نمایش می توانید با پشتیبانی اپل تماس بگیرید. در هر حال جایگزینی صفحه نمایش برای شما پرهزینه خواهد بود.  

اگر همه این مراحل را انجام دادید و مشکل خرابی تاچ آیفون رفع نشد باید به دفاتر پشتیبانی اپل مراجعه نمایید.

خرید گوشی اپل مدل iPhone 13 پرو پیشنهاد می شود.

خرابی تاچ آیفون- نقص نرم افزار

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف

گوشی بازار یک فروشگاه اپل و مرکز تعمیرات گوشی های اپل است که به تعمیرات تخصصی تمام مدل های گوشی آیفون می‌پردازد. گوشی بازار با داشتن افراد متخصص و استفاده از قطعات اورجینال، در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. اگر گوشی آیفون شما دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد، می توانید از کیفیت بالای خدمات گوشی بازار استفاده کنید.

برای خرید انواع گوشی کارکرده و لوازم جانبی آن نیز می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین لوازم جانبی گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟