مقالات

خرید و فروش گوشی

بازار خرید و فروش گوشی دست دوم در سال 1401

آنجایی که خرید گوشی های هوشمند نو مانند آیفون خیلی هزینه بر است، بسیاری از مردم مجبور می شوند به سراغ خرید و فروش گوشی  دست دوم بروند. اما برای خرید این گوشی ها باید نکات مهمی را در نظر بگیرید و بعضی از ویژگی های مهم گوشی را بررسی کنید. اگر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، اطلاعاتی راجع به نکات مهم خرید و فروش گوشی دست دوم در سال 1401 به شما ارائه خواهیم داد.

فروختن گوشی دست دوم یا کارکرده

توسعه تکنولوژی باعث شده تا بسیاری از مردم همگام با فناوری های نوین پیش بروند. شرکت های تولید کننده گوشی های هوشمند مانند آیفون، سامسونگ، هواوی، ال جی و غیره هر سال نسخه های جدیدی از برند خود را به بازار عرضه می کنند.

همین امر موجب شده تا افراد اقدام به فروش گوشی های قبلی خود کنند و با به دست آوردن بخشی از پول آن بتوانند گوشی های هوشمند با فناوری جدید را خریداری کنند.

نکات مهم هنگام خرید و فروش گوشی دست دوم

خرید و فروش گوشی های دست دوم امری مهم و حساس است. قبل از خرید باید نکات مهمی را در نظر بگیرید تا از کلاهبرداری و خرید گوشی های خراب و سرقتی جلوگیری کنید. به همین دلیل، برخی از نکات مهم خرید و فروس گوشی های دست دوم و کارکرده را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

بهترین و جدیدترین گوشی های دست دوم را در فروشگاه گوشی بازار پیدا کنید.

خرید و فروش گوشی دست دوم - فروشگاه گوشی بازار

سرقتی نبودن گوشی دست دوم

این روزها تعداد زیادی از گوشی ها در بازار موجود است که به عنوان گوشی دست دوم و حتی نو فروخته می شود. اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که گوشی خریداری شده دارای مدارک معتبر باشد. گوشی های سرقتی معمولا فاقد مدارک می باشند و برخی از آن ها لوازم جانبی هم ندارند.

هنگام خرید و فروش گوشی دست دوم دقت شود که فاکتور فروش، اقلام جانبی گوشی و جعبه بسته بندی آن موجود باشد. در صورت نبود هر یک از این موارد احتمال دزدی بودن گوشی بالا است.

بررسی اصالت گوشی دست دوم

متاسفانه افراد سودجویی در بازار خرید و فروش گوشی هوشمند وجود دارند که نسخه های فیک را به جای نسخه های اصلی به فروش می رسانند. البته این امر نیازمند مهارت خاصی است که اغلب از آن برخوردار نیستند.

برای بررسی اصالت گوشی دست دوم بهتر است با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

بررسی ظواهر گوشی دست دوم

گوشی های هوشمند دست دوم و کارکرده با توجه به مدت زمان استفاده از آن ممکن است دارای آسیب های جزئی، خط و خش، شکستگی و موارد دیگر باشد. شما به عنوان خریدار باید تمام قسمت های ظاهری موبایل را به دقت بررسی کنید. وجود شکستگی و یا ضربه نشان دهنده این است که گوشی مورد آسیب قرار گرفته و احتمال خرابی در ساختار گوشی نیز وجود دارد.

بررسی پورت های اتصال گوشی دست دوم و کارکرده

شاید قیمت گوشی های دست دوم ارزان تر باشند، اما باید از سالم بودن اجزای آن اطمینان حاصل کنید. منظور از اجزای گوشی، پورت های مربوط به شارژر، هدفون، سیم کارت، حافظه جانبی و غیره می باشند که سالم بودن آن ها برای استفاده از گوشی الزامی است.

تست هنگام خرید و فروش گوشی

گوشی دست دوم

این کار نیاز به کمی مهارت دارد و باید از طریق کدهای خاصی سلامت گوشی را بررسی کنید. کدهایی که برای تست سلامت گوشی استفاده می شود برای هر برند گوشی متفاوت است. در اینجا کد مخصوص گوشی های سامسونگ، آیفون، سونی و غیره بیان شده است.

  • سامسونگ: *#0*#
  • سونی: *##7378423#
  • اپل: *#12345#3001*
  • شیائومی: ##64663##
  • هواوی: 497613##
  • ال جی: #855*#3845
مطالعه این مقاله را پیشنهاد می کنیم: قیمت گوشی آیفون در سال 1401
خرید و فروش گوشی دست دوم - تعیین قیمت گوشی

استعلام ریجستری  در هنگام خرید و فروش گوشی

در چند سال اخیر، اقداماتی برای جلوگیری از سرقت شدن گوشی ها انجام شده است. بدین ترتیب هر گوشی که از کشورهای دیگر وارد می شوند باید به صورت قانونی ثبت شوند. این امر از وارد شدن گوشی های دزدیده شده جلوگیری می کند و در صورت سرقت شدن نیز براحتی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

بنابراین، قبل خرید گوشی دست دوم حتما وضعیت ریجستری گوشی را استعلام بگیرید. چهار روش برای استعلام اصالت گوشی وجود دارد که در ادامه بیان شده است:

  • سامانه اینترنتی همتا
  • اپلیکیشن همتا
  • از طریق پیامک به 7777
  • کد دستوری #7777*

روش تشخیص گوشی دست دوم

خوشبختانه برای تشخیص گوشی دسته دوم راه های متفاوتی وجود دارد و شما می توانید بر اساس کیفیت ظاهری گوشی و بررسی لوازم جانبی آن براحتی متوجه شوید. علاوه بر موارد فوق بررسی برنامه های نرم افزاری گوشی نیز می تواند به شما در تشخیص دست دوم بودن گوشی کمک کند.

در هنگام خرید و فروش گوشی یکی از راه های منطقی برای اینکه بفهمیم گوشی دست دوم یا کارکرده است، کد دستوری ##786# و یا *#*#786#*#* می باشد. با وارد کردن این کد صفحه تنظیمات برای شما مشاهده می شود و با رفتن به بخش RTN می توانید از وضعیت گوشی مطمئن شوید.

عوامل موثر در تعیین قیمت گوشی دست دوم

برای تعیین قیمت گوشی دست دوم باید عوامل مهمی مانند برند، اصالت گوشی، قطعات سخت افزاری و برنامه های نرم افزاری را در نظر بگیرید. قیمت گوشی دست دوم بستگی به مدت زمان کارکرد آن نیز دارد و ممکن است در مدت زمان طولانی عملکرد گوشی تا حدی کاهش یابد.

قبل از خرید و فروش گوشی دست دوم، حتما قیمت نسخه نو گوشی را استعلام بگیرید و سپس قیمت گوشی دست دوم را با توجه به ویژگی های آن مقایسه کنید.

خرید و فروش انواع گوشی های دست دوم

خرید و فروش گوشی دست دوم مستلزم بررسی عواملی است که باید هنگام خرید به آنها توجه داشته باشید تا احتمال ضرر و کلاهبرداری را تا حدی کاهش دهید.

گوشی بازار، بزرگترین مرکز خرید و فروش گوشی های دست دوم و نو است. تمام محصولات این فروشگاه از ضمانت اصل بودن کالا برخوردار بوده و با قیمت مناسب به شما ارائه می گردد.

شرایط خرید و فروش گوشی های هوشمند در این فروشگاه به صورت حرفه ای صورت گرفته و قیمت گذاری محصولات دست دوم توسط کارشناسان متخصص انجام می شود.

 برای جلب اعتماد شما عزیزان امکان پرداخت در محل فراهم شده که می توان پس از بررسی کامل محصول اقدام به پرداخت آن کنید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

4 فکر در مورد “ بازار خرید و فروش گوشی دست دوم در سال 1401

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟