مقالات

معرفی انواع پاوربانک گوشی بازار

معرفی انواع پاوربانک

برای آگاهی درباره انواع پاوربانک مقاله زیر را مطالعه کنید. 

اولین پاوربانک‌ در سال 2001 توسط یک شرکت چینی به نام Pisen ساخته شد. طرح اولیه دو باطری AA بود که توسط یک مدار کنار هم قرار گرفتند. در آن زمان این پاوربانک اولین نمایش عمومی خود را در نمایشگاه بین المللی لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس انجام داد.

 اولین پاوربانک حجیم بود و عمر باطری کمی داشت. امروزه، طرح‌های بسیار پیچیده‌تر و فشرده‌تر با عمر باطری بسیار بالاتر وجود دارد. اکثر پاوربانک‌های مدرن می‌توانند در کف دست جای بگیرند و قبل از تمام شدن باتری گوشی هوشمند شما را چند بار شارژ کنند.

ظرفیت واقعی  انواع پاوربانک

ـ ظرفیت واقعی انواع پاوربانک‌ چیزی نیست که بر روی آن نوشته است و اینکه چندبار بتواند گوشی شمارا شارژ کند بستگی به باطری موبایل شما نیز دارد.

محاسبه ولتاژ انواع پاوربانک

برای مثال شما یک پاوربانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر و ولتاژ 3.7 خریداری می کنید. باطری گوشی شما 3000 میلی آمپر و 5 ولت است.

شما انتظار دارید تا سه بار و حدود 30 درصد گوشی خود را شارژ کنید. اما می بینید که این طور نیست! برای به دست آوردن ظرفیت واقعی پاوربانک خود ولتاژ را بر آمپر ضرب کنید که نتیجه 3.7 در 10000 برابر با 37000 می شود.

سپس تقسیم بر ولتاژ گوشی 5/37000 برابر 7400 می شود؛ اما باز هم این عدد واقعی نیست؛ زیرا مقدار کمی هم در زمان شارژ انرژی الکتریکی با مقاومت کابل و... به صورت گرما هدر می رود که اگر ده درصد گرمای هدر  را حساب کنیم می شود 5/3.7 در 9000 برابر با 6660 می شود و این عدد حدود ظرفیت واقعی پاوربانک شما است.

جنس و تکنولوژی

 تنها با این اعداد نمی توان گفت انواع پاوربانک‌ به یک اندازه مساوی می توانند شارژ بدهند. بلکه جنس و تکنولوژی به کار رفته برای ساخت پاوربانک هم فاکتور بسیار مهمی است که شما چه پاور بانکی و با چه کیفتی خریداری می کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه انواع ایرپاد اپل پیشنهاد می شود.

انواع پاوربانک

انواع مختلف پاوربانک

پاوربانک رایج: این پاور بانک ها جزء رایج ترین مدل پاوربانک‌ها هستند با ظرفیت و اندازه های مشابه به هم. از طریق درگاه USB یا میکرو USB هم شارژ می شوند.

پاوربانک خورشیدی: همان طور که از نام این پاوربانک مشخص است می توانند از نور خورشید با استفاده از پنل های خورشیدی که دارند خودشان را شارژ کنند، هر چند به دلیل کوچک بودن سلول های خورشیدی این نوع پاوربانک‌ها روند شارژ قطره ای انجام می شود؛ اما گاهی اوقات می تواند بسیار مفید باشد.

پاوربانک بی سیم: باتوجه به اینکه بسیاری از گجت ها مانند تلفن های همراه امروزه از تکنولوژی شارژ بی سیم استفاده می‌کنند، این نوع پاوربانک‌ها قابلیت شارژ بی سیم دارند؛ اما خودشان با توسط درگاه استاندارد USB  شارژ می شوند.

انواع پاوربانک با قابلیت فست شارژ

فست شارژ یک تکنولوژی جدید در گوشی های امروزه به حساب می آید با کمک این قابلیت شما می توانید گوشی تان را در زمان بسیار کمتری شارژ کنید. پس در موقع خرید پاوربانک‌ها دقت کنید اگر گوشی شما از قابلیت فست شارژ پشتیبانی می کند، پاور بانک با قابلیت فست شارژ خریداری کنید و اگر هم گوشی شما این قابلیت را ندارد می توانید از پاور بانک های معمولی هم استفاده کنید و فرقی برای شارژ کردن گوشی شما ندارند.

به این نکته هم توجه کنید که پاوربانک با قابلیت شارژ سریع تنها مخصوص گوشی است و بقیه وسایل الکتریکی شما را با همان سرعت معمولی شارژ می کند.

دسته بندی انواع پاوربانک از ولتاژ

پاوربانک‌هایی که دارای باطری لیتیوم یونی هستند، دارای ظرفیت بالاتر و قیمت مناسب تری هستند؛ اما از نظر طول عمر، طول عمر کمتری دارند و بعد از مدتی به مشکل می خورند و این بزرگ ترین ضعف این نوع پاوربانک‌ها است.

پاوربانک‌هایی با باطری لیتیوم پلیمری دارای طول عمر بیشتری هستند و در طول زمان دچار مشکل نخواهند شد، به همین دلیل قیمت بالاتری هم دارند.

انتخاب مناسب انواع پاوربانک

در نهایت چه پاور بانکی را بخریم؟ امروزه در بازار مدل های بسیاری از پاوربانک‌ها هستند، با کاربرد ها و ویژگی های متفاوت و همین طور کیفیت ها و رنج های قیمتی مختلف. برای خرید یک پاور بانک خوب باید با توجه به بودجه و کارایی که لازم دارید تصمیم به خرید پاوربانک کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه قیمت تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون پیشنهاد می شود.

پاوربانک

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف

گوشی بازار یک فروشگاه اپل و مرکز تعمیرات گوشی های اپل است که به تعمیرات تخصصی تمام مدل های گوشی آیفون می‌پردازد. گوشی بازار با داشتن افراد متخصص و استفاده از قطعات اورجینال، در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. اگر گوشی آیفون شما دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد، می توانید از کیفیت بالای خدمات گوشی بازار استفاده کنید.

برای خرید انواع گوشی کارکرده و لوازم جانبی آن نیز می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین لوازم جانبی گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

2 فکر در مورد “ معرفی انواع پاوربانک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟