مقالات

خرید تبلت

نکات کلیدی هنگام خرید تبلت

برخی از افراد به هنگام خرید تبلت دچار تردید و سردرگمی در انتخاب مناسب ترین تبلت برای خود می شوند به همین علت در این مقاله قصد داریم بهترین تبلت های موجود در بازار را با ویژگی هایی که دارند برای شما معرفی کنیم تا بهترین تصمیم را در هنگام خرید تبلت داشته باشید.

قبل از آشنایی با ویژگی های یک تبلت خوب باید نکاتی را در مورد خرید تبلت در نظر داشته باشید که عبارت است از:

تبلت با نمایشگر ایده آل

اگر از آن دسته افرادی می باشید که علاقه زیادی به دیدن فیلم دارید، طبیعتاً تبلت های دارای وضوح، رزولوشن و پیکسل های با تراکم بالا برای شما مناسب می باشد و دیگر موردی که هنگام خرید تبلت باید در نظر داشته باشید این است که تبلت های عریض را انتخاب کنید و برخی از این نوع تبلت ها ویژگی هایی دارند که از خستگی چشم جلوگیری می کنند.

بنابراین تبلت اپل می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. 

نمایشگر خوب در تبلت ها

نمایشگرهایی می باشند که از بازتاب نور جلوگیری کرده و در مقابل خط و خش و لکه های اثر انگشت مقاوم باشد.

  برای مطالعه بیشتر مقاله بازار خرید و فروش گوشی دست دوم در سال 1401 پیشنهاد می شود.

تبلت هایی با وزن و اندازه متناسب

اگر برای خرید تبلت دنبال تبلت هایی با وزن سبک برای راحتی جابجایی آن هستید، پیشنهاد می کنیم که از تبلت هایی که نمایشگر آنها کمتر از 8 اینچ می باشد، استفاده نمایید.

البته در هنگام خرید تبلت باید این نکته را در نظر داشته باشید که تبلت های با اختلاف یک و یا دو اینچ افزایش وزنی در حدود 30 تا 60 گرم اضافه می کنند.

خرید تبلت با سیستم عامل  مناسب

تبلت ها با سه نوع سیستم عامل اندروید، ای او اس و ویندوز راهی بازار شده اند که باید این نکات را باید در هنگام خرید تبلت در نظر داشته باشید که بعضی از این نوع تبلت ها مانند سری های جدید آی پد که سیستم عامل آن ها آی او اس است، مناسب کاربری بازی می باشد.

در واقع تبلت اپل آیپد ها دارای نمایشگرهایی با قابلیت فیلتر سازی نور آبی و تنظیم نور متناسب با محیط است.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که اپلیکیشن های تبلت های ویندوز در مایکروسافت استور با فراوانی و تنوع بالایی عرضه شده اند؛ ولی در مقابل تبلت های اندرویدی قیمت های مقرون به صرفه ای دارند و ارزان می باشند و در آخر باید این مسئله را بدانید که برای ایجاد و ویرایش سند تبلت های ویندوزی از مزیت های بیشتری برخوردار هستند.

همچنین پیشنهاد میکنیم مطالعه  مقاله ویژگی های ساعت هوشمند خوب را از دست ندهید.

مزایای خرید تبلت ویندوزی

از دیگر مزیت هایی که تبلت های ویندوزی در مقابل تبلت های اندروید و آی او اس دارند عبارتند از:

قابلیت اتصال به داک استیشن

با استفاده از این قابلیت می توان به راحتی تبلت را به لپ تاپ تبدیل کرد، این امکان در آیپد ها به دلیل نبود پورت های یو اس بی امکان پذیر نمی باشد و تبلت های اندرویدی نیز از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند و تنها راحتی در استفاده از آن ها اتصال موس و کیبورد برای سهولت در کار با تبلت های اندرویدی می باشد.

استفاده از دستگاه های اکسترنال

بسیاری از دستگاه های اکسترنال همچون هاردهای اکسترنال فقط از ویندوز پشتیبانی می کنند که این امکان برای دستگاه های اندرویدی و آی او اس وجود ندارد.

قابلیت باز کردن چندین پنجره با هم و مولتی تسکینگ

ویژگی مولتی تسکینگ این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که همزمان چندین اپلیکیشن می توانند در پردازش های مختلفی کار کنند که این فرآیند استفاده از دستگاه را راحت و سریع تر می کند.

تبلت اپل از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند ولی برخی از تبلت های اندرویدی این ویژگی را دارند ولی به خوبی تبلت های ویندوزی کار نمی کنند.

برای آگاهی بیشتر مقاله نکات مهم هنگام خرید گوشی هوشمند پیشنهاد می شود.

انتخاب تبلت با سخت افزارهای مناسب

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید هنگام خرید تبلت به آن دقت داشته باشید توجه به سخت افزار می باشد. اگر تبلت را برای کاربری های بازی انتخاب می کنید پیشنهاد ما این است که تبلت هایی با حافظه داخلی حداقل 32 گیگا بابیت، 3 یا 4 گیگا بایت حافظه رم و پردازنده های مابین 4 تا 6 هسته ای انتخاب نمایید.

تبلت هایی با ویژگی های ارتباطی ایده آل

در برخی از تبلت ها امکان استفاده از سیم کارت برای آن ها فراهم نمی باشد و وای فای می باشند، البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که کمتر تبلت هایی این قابلیت را دارندو مناسب برای کسانی می باشند که از اینترنت سیم کارت استفاده ای نمی کنند اما برای خرید تبلت توصیه می شود دستگاهی را انتخاب که از اینترنت 4G پشتیبانی کند.

خرید تبلت با عمر باتری مناسب

از دیگر موارد مهمی که هنگام خرید تبلت باید به آن توجه داشته باشید، توان و قدرت باتری می باشد، که حداقل عمر باتری در شرایط استفاده بالا از تبلت باید بین 5 تا 6 ساعت باشد. هنگام خرید تبلت صرفاً به ظرفیت باتری دقت نکنید و به موارد گفته شده بالا همچون صفحه نمایشگر، سیستم عامل و مهم ترین مسئله سخت افزار آن می باشد، دقت کنید.

خرید و فروش انواع تبلت از برندهای معروف 

برای خرید انواع تبلت می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار  تماس بگیرید و در مورد قیمت با آن ها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین تبلت را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهی در مورد “نکات کلیدی هنگام خرید تبلت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟