مقالات

خرید گوشی هوشمند

نکات مهم هنگام خرید گوشی هوشمند

با توجه به توسعه تکنولوژی و استفاده از آن، خرید گوشی هوشمند از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در این مطلب به نکات حائز اهمیت در خرید گوشی هوشمند اشاره شده است. برای این که بتوانید گوشی متناسب با نیازهای خود را خریداری کنید به نکات مهمی توجه داشته باشید تا گوشی مورد نظر پاسخگوی نیاز های شما باشد. نکته هایی که توضیح داده شده می تواند راهنمای خوبی هنگام خرید گوشی هوشمند برای همه ی افراد باشد.

بودجه کافی برای خرید گوشی هوشمند

بودجه شما می باشد که برند و نوع و مدل را مشخص می کند. در حقیقت اصلی ترین عاملی که شما چه نوع گوشی تهیه کنید به بودجه شما بستگی دارد. پس توصیه می شود قبل از خرید گوشی هوشمند بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

هنگام خرید گوشی باید نیاز های شخصی خود را متناسب با بودجه ی خود مشخص نمایید. اگر قصد خرید گوشی هوشمند با برند بهتری دارید یقینا باید هزینه ی بیشتری هم پرداخت کنید.

با مراجعه به لینک فروشگاه گوشی بازار می توانید تمام محصولات را مشاهده  و برای خرید سفارش خود را ثبت کنید.

نیازهای خود را هنگام خرید گوشی هوشمند در نظر بگیرید

یکی از نکته های قابل توجه پس از مشخص کردن بودجه مورد نظر، کارایی گوشی می باشد. چنانچه گوشی خریداری کنید که عملکرد و کارایی مناسبی نداشته باشد تایم و پول خود را هدر داده اید. برای خرید گوشی هوشمند لازم است مشخصات گوشی که با اولویت های شما سازگار است را بدانید. 

فرض بر این باشد که اگر اولویت شما حافظه کافی یا دوربین مناسب باشد باید موبایلی که مناسب بودجه شما است و کیفیت مورد نظر شما را دارند تهیه کنید.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: بازار خرید و فروش گوشی هوشمند در سال 1401

انتخاب نوع برند گوشی هوشمند

برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که بهتر است صرف نظر از برند به کیفیت و کارایی آن توجه کنید. چنانچه انتظار شما از تلفن همراه با کیفیت است چه تفاوتی دارند که کدام برند باشد.

بهتر است به دنبال موبایلی باشیم که کارایی بهتری متناسب با بودجه شما داشته باشد. اگر بیش از اندازه به برند گوشی اهمیت دهید از کارایی مورد نظر خود دور می شوید.

خرید گوشی هوشمند - قیمت گوشی هوشمند

شناسایی گوشی اصلی از تقلبی

برای همه ما هنگام خرید گوشی هوشمند این سوال پیش می آید که چگونه گوشی اصلی را از گوشی تقلبی تشخیص دهیم. راه های گوناگونی وجود دارد که در صورت دانستن آن می توانید با خیال آسوده‌تری گوشی اصلی را خریداری کنید.

طرحی فعال شده است به نام رجیستری گوشی با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی های موبایل که برای رجیستری گوشی و فعال سازی آن نیازی به پرداخت هزینه ای نمی باشد. پس لازم است هنگام خرید گوشی هوشمند از اصالت آن مطمئن شوید.

پس از رجیستری کردن، شناسه های تلفن همراه در یک سامانه جامع ثبت می گردد که این سامانه به شبکه های ارتباطی متصل است.

از طریق این طرح فقط موبایل هایی که به روش قانونی وارد کشور شده اند فعال می‌شوند و دیگر گوشی‌ها پس از فرصت یک ماهه برای ثبت شناسه، غیرفعال خواهند شد.

در این مطلب قصد داریم شما را با روش های تشخیص گوشی اصل از تقلبی آشنا کنیم.

برای فروش گوشی های دست دوم و کارکرده می توانید فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان ما با تعیین قیمت محصول شما را به فروش برسانند. 

خرید گوشی هوشمند از نمایندگی های معتبر

با خرید از مراکز معتبر می توانید از اصل بودن گوشی هوشمند اطمینان حاصل کنید و خرید مناسب تری انجام دهید. پس بهترین انتخاب، برای خرید گوشی  هوشمند اصل فروشگاه های معتبر می باشد. قابل ذکر است که  در صورت بروز هر گونه مشکل با در دست داشتن فاکتور خرید، می توانید با مراجعه به مراجع ذی صلاح، تخلف به وجود آمده را مورد پیگیری قرار دهید.

چگونگی بررسی پلمپ بودن بسته بندی گوشی 

حتما جعبه موبایل باید پلمپ باشد و قبلا باز نشده باشد. زمانی که گوشی را خریداری می کنید، باید توجه داشته باشید که به هیچ وجه گوشی  با بسته بندی باز یا مشکل دار تحویل نگیرید. در این صورت می توانید تا حدودی از اصل بودن گوشی موبایل اطمینان به دست آورید.

تست کردن گوشی از طریق کد IMEI

عموما گوشی های هوشمند دارای یک کد 14 رقمی هستند که به منظور شناسایی و تشخیص اصل بودن دستگاه استفاده می شود.

معمولاً گوشی‌های سرقتی توسط پلیس از طریق ردیابی کد IMEI انجام می‌شود. سارقان حرفه‌ای نیز به منظور جلوگیری از ردیابی دستگاه مسروقه IMEI دستگاه را عوض می‌کنند.
برای بررسی کد IMEI گوشی موبایل از منوی تماس، کد دستوری # ۰۶ #* را شماره‌ گیری نمایید. با شماره گیری این کد، سریال اصلی گوشی که همان IMEI است، بر روی صفحه نمایشگر  نشان داده می‌شود.

خرید گوشی هوشمند - فروشگاه گوشی بازار

 هنگام خرید گوشی هوشمند باید به چه مشخصاتی توجه کرد؟

یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید گوشی  هوشمند بررسی سیستم عامل آن است. به طور کلی 2 سیستم عامل برتر اندروید و iOS در دنیا شناخته شده میباشد. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید با قابلیت ها و همچنین محیط کاربری سیستم عامل اندروید و iOS آشنا شوید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن دقت کرد، پردازنده و سخت افزار می باشد. پردازنده به عنوان قلب موبایل است؛ چرا که عملکرد کلی گوشی به پردازنده وابسته است. دو نوع پردازنده ای که عموماً برای گوشی های اندروید به کار می روند، عبارت است از کوالکام و مدیاتک که در اکثر گوشی ها درج شده اند و می توانید از آنها استفاده کنید.

علاوه براین، باید به حافظه داخلی توجه داشت. امروزه گوشی هایی که تولید می شوند حداقل 32 گیگابایت حافظه داخلی دارند (که حدودا 8 گیگابایت متعلق به سیستم عامل می باشد). برخی دیگر دارای حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی می باشند. با این وجود لازم به ذکر است که حافظه های داخلی، نقش مهمی را ایفا می کنند و نباید آن را در هنگام خرید گوشی هوشمند فراموش کرد.

خرید بهترین گوشی هوشمند با قیمت مناسب

برخی از افراد از تکنولوژی ها و امکانات گوشی اطلاع خاصی ندارند. بهتر است قبل از اقدام به خرید اطلاعات کافی برای انتخاب یک گوشی ایده آل را کسب نمایید. بهترین راه این است که از متخصصان در خصوص مشخصات گوشی هوشمند مناسب کمک بگیرید. همچنین می توانید ویژگی ها و بودجه مورد نظر خود را به فروشنده اعلام کنید تا بر همین اساس به شما پیشنهاداتی را ارائه بدهد.

در این مطلب تلاش کردیم به همه نکاتی که در مورد خرید گوشی هوشمند حائز اهمیت هستند، اشاره کنیم. امید است که این مطالب به شما در خرید گوشی کمک کرده باشد.

فروشگاه گوشی بازار ارائه دهنده انواع گوشی کارکرده و نو است که در آن قیمت گذاری به صورت کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود. 

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهی در مورد “نکات مهم هنگام خرید گوشی هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟