مقالات

گوشی دست دوم

نکات مهم هنگام خرید گوشی دست دوم

این روزها بازار خرید و فروش انواع گوشی های هوشمند بسیار داغ است و رقابت زیادی بین برندهای مختلف گوشی وجود دارد. اما مشکل اینجاست که قیمت گوشی های هوشمند خوب مانند آیفون و مدل های برتر سامسونگ دارای قیمت بالایی هستند و امکان خرید آنها برای همه افراد وجود ندارد.

با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی خرید گوشی دست دوم می تواند گزینه مناسبی باشد. از همین رو تصمیم گرفتیم این بار برخی نکات مهم خرید گوشی دست دوم را به شما بیان کنیم.

گوشی بازار، بزرگترین مرکز خرید و فروش گوشی دست دوم می باشد که انواع گوشی با قیمت مناسب را به شما عرضه می کند. برای مشاوره با کارشناسان ما می توانید از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید.

چرا گوشی دست دوم؟

گوشی‌های هوشمند بخش مهمی از زندگی مدرن هستند، اما جدیدترین گوشی‌های رده بالا با قیمت‌های معمولی بیش از 12 میلیون تومان در بازار موجود می باشد. با این حال تصمیم شما چیست؟ آیا حاضرید از یک گوشی دست دوم استفاده کنید؟

استفاده از گوشی دست دوم علاوه بر برآورده ساختن نیازهای شما و حفظ درآمد، شما می تواند تاثیر مستقیمی بر حفظ محیط زیست نیز بگذارد. اما هنگام خرید گوشی دست دوم، برخی نکات مهم وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید.

پیشنهاد می کنیم این مطلب را هم مطالعه کنید: بازار خرید و فروش گوشی های دست دوم در سال 1401

خرید گوشی دست دوم - قیمت گوشی دست دوم

گوشی دست دوم ساخته شده یا بازسازی شده

گوشی دست دوم به تلفن هایی گفته می شود که پس از مدتی شخص از آن استفاده نمی کند و قصد فروش آن را داشته باشد و معمولاً از طریق وب‌سایت‌هایی مانند دیوار یا برخی از خرده‌فروش‌های خیابانی به فروش می ‌رسند.

اما گوشی های بازسازی شده تلفن هایی هستند که تعمیر می شوند. به طور کلی در دو نوع مختلف وجود دارند: بازسازی شده توسط سازنده و بازسازی شده توسط خرده فروش.

اولی دستگاهی است که به طور کامل بازسازی شده است و همانند یک گوشی نو می باشد. معمولاً شامل یک باتری جدید و یک پوشش بیرونی جدید است. در مقایسه با انواع دیگر گوشی های دست دوم گران تر هستند و معمولا با لوازم جانبی جدید و گارانتی کامل عرضه می شوند.

بهترین و جدیدترین گوشی دست دوم و کارکرده را از فروشگاه گوشی بازار خریداری کنید.

اما گوشی های بازسازی شده توسط خرده فروشان در سطح پایین تری قرار دارند. آنها تلفن هایی هستند که برای بررسی عملکرد مورد آزمایش قرار گرفته شده و در صورت لزوم تعمیر شده اند.

انواع متفاوتی از این دسته گوشی ها در بازار موجود است که معمولاً ارزان ‌تر از تلفن‌های بازسازی‌ شده توسط سازندگان هستند.

برای مشاهده محصولات روی دکمه فروشگاه کلیک کنید.

طبقه بندی گوشی دست دوم

خرده فروشان، تلفن های دست دوم بازسازی شده را به چند درجه طبقه بندی می کنند که در اینجا به تفصیل بیان خواهیم کرد.

  • درجه A : تقریباً از نظر وضعیت مشابه با یک تلفن جدید بوده و اغلب به همراه جعبه اصلی و لوازم جانبی فروخته می شود.
  • درجه B: از لحاظ عملکرد خوب اما در سطح عالی نمی باشد. معمولاً خراش های خفیف، فرورفتگی یا بریدگی بر روی سطوح آن وجود دارد. برخی از آن ها به همراه لوازم جانبی اصلی نیز ارائه می شوند.
  • درجه C: این دسته از گوشی ها ممکن است ماه ها و یا سال ها استفاده شده باشند و معمولاً بدون لوازم جانبی اصلی فروخته می شوند.
  • درجه D: گوشی هایی که جزء این دسته هستند قابل استفاده نبوده و اغلب قطعات و لوازم جانبی آن ها قابل استفاده است.

بررسی نکات مهم هنگام خرید گوشی دست دوم

زمانی که بخواهید یک گوشی نو بخرید، نگرانی کمتری درمورد کیفیت قطعات آن خواهید داشت. اما برای خرید گوشی دست دوم و کارکرده باید زمان بیشتری را اختصاص دهید و تمام جوانب لازم را بسنجید.

شرایط خرید گوشی دست دوم همانند گوشی های نو است و باید هنگام خرید نکات مهمی را در نظر بگیرید که در اینجا به توضیح برخی از آن ها می پردازیم:

در مقاله خرید گوشی هوشمند با نکات مهمی که هنگام خرید انواع گوشی باید در نظر داشته باشید، آشنا می شوید.

گوشی سرقتی نباشد!

خرید گوشی های سرقتی عواقب خطرناکی را برای شما خواهد داشت. به همین دلیل قبل از خرید از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کنید و از طریق راه های قانونی اصالت گوشی را بررسی کنید.

علاوه براین، بهتر است تمام لوازم جانبی گوشی را نیز به دقت چک کنید و از فروشنده فاکتور فروش تهیه کنید.

اگر می خواهید گوشی خود را به فروش برسانید فرم زیر را پر کرده تا کارشناسان گوشی بازار درخواست شما را بررسی کنند.

خرید گوشی دست دوم - فروشگاه گوشی بازار

سلامت باتری

 باتری‌ها در مقایسه با سایر قطعات زودتر خراب می ‌شوند، باتری گوشی های هوشمند معمولاً پس از 500 چرخه شارژ کامل یا حدود دو سال شارژ در هر شب تا 80 درصد ظرفیت اولیه خود را استفاده می ‌کنند. این امر طبیعی است که بعد از مدتی عملکرد باتری کاهش پیدا کند.

بنابراین، هنگام خرید حتما از سالم بودن باتری تلفن اطمینان حاصل کنید و یا در صورت خرابی گزینه جدیدی را جایگزین آن کنید.

بررسی پورت های گوشی

پورت شارژ، َشیار سیم کارت، جک هدفون و غیره را حتما بررسی کنید. زیرا درگاه شارژ یکی از اولین قطعاتی است که ممکن است پس از مدتی فرسوده یا خراب شوند. بعضی از گوشی های دست دوم دارای یک قلم استایلوس هستند که بهتر است آن را هم امتحان کنید.

بررسی دکمه‌ها

اگر یک گوشی همراه دارای دکمه را خریداری می کنید، حتما تمام دکمه های آن را چک کنید. دکمه ها باید به گونه ای باشند که بدون فشار زیاد کار کنند. یک دکمه معیوب می‌ تواند استفاده از تلفن را برای شما دشوار کند و در مواقعی هم ممکن است قابل تعمیر نباشد.

گوشی های لمسی که فاقد دکمه نیستند را از لحاظ سرعت لمس بررسی کنید و مطمئن شوید که صفحه لمسی آن براحتی قابل استفاده است.

تعمیرات تلفن

برخی از فروشندگان گوشی  دست دوم و کارکرده را با قطعات جانبی غیر اصل تعویض می کنند که این کار باعث می شود مشکلاتی را در آینده برای شما ایجاد کند.

برای اینکه با چنین مشکلاتی مواجه نشوید توصیه میکنیم از فروشگاه های معتبر خرید کنید تا از اصل بودن و سالم بودن گوشی دست دوم مطمئن شوید.

قیمت گوشی های دست دوم

بعد از بررسی کامل مشخصات سخت افزاری ونرم افزاری گوشی نوبت آن است که در مورد قیمت آن هم کمی فکر کنید. هرچند قیمت گوشی دست دوم نسبت به گوشی های نو ارزان تر است، اما با این حال قیمت آن ها نظر به عوامل مختلفی فرق دارد.

قیمت گوشی های دست دوم همانند گوشی های نو، با توجه به مدل گوشی، برند، ظاهر، کارایی و مدت زمان استفاده از آن متفاوت است. شما می توانید پس از بررسی ویژگی های موبایل و مقایسه قیمت آن با سایر گوشی ها اقدام به خرید کنید.

خرید و فروش انواع گوشی های دست دوم با قیمت مناسب

برای خرید یا فروش گوشی دست دوم می توانید با کارشناسان بخش فروش ما تماس بگیرید و در مورد قیمت گذاری گوشی با آن ها مشورت کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

1 نظر در “نکات مهم هنگام خرید گوشی دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟