مقالات

ممنوعیت واردات گوشی آیفون

ممنوعیت واردات گوشی آیفون

اخبار مربوط به ممنوعیت واردات گوشی: عنوان وارادات آیفون ممنوع شد! سر تیتر خبرهای روز قرار گرفت!

در اولین روز خردادماه 1401 این پیام در سامانه جامع تجارت اعلام شد که با توجه به قرار گرفتن تلفن همراه اپل در گروه کالایی 27 امکان ثبت سفارش آن وجود ندارد.

گروه 27 گروه کالاهای غیرضروری و لوکس است که امکان تامین ارز برای آنها وجود ندارد.

ممنوعیت واردات گوشی آیفون تاکنون چندین بار به ویژه در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است تا جایی که حتی اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس اوایل اردیبهشت وعده دادند که تا نیمه اول سال 1401 واردات این نوع گوشی ها ممنوع می شود.

به نقل از خبرگزاری ایرنا از هفته های گذشته بحث ممنوعیت واردات گوشی های لوکس بالای 600 دلار از سوی کمیسیون اصل 90 مجلس پیشنهاد شده بود. کمیسیون اصل 90 به دلیل نیاز شدید به صرفه جویی ارزی در شرایط بحرانی تحریم این موضوع را مطرح کرده است. در سال گذشته بیش از یک میلیون گوشی لوکس بالای 600 دلار وارد کشور شده که بیشتر از برند اپل بوده اند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه دلایل محبوبیت محصولات اپل پیشنهاد می شود.

گوشی آیفون 12

مشکلات ممنوعیت واردات گوشی آیفون

به نظر می رسد با محدودیت یا ممنوعیت واردات گوشی آیفون امکان خدمات دهی به خریداران قبلی این محصول وجود ندارد، بنابراین موجب بروز مشکلاتی می شود که عبارت است از:

ـ در سال های گذشته صدها هزار دستگاه آیفون 12 و 13 وارد بازار شده است که با این اقدام دولت خدمات دهی 18 ماهه ای که برای آنها تضمین شده بود، زیر سوال رفته و امنیت کاربر و مشتری با خطر روبه رو می شود. پس باید فکری در مورد خدمات پس از فروش آیفون هایی که قانونی وارد کشور شده اند، شود.

ـ خدمات پس از فروش در ایران 18 ماهه است، بنابراین آیفونی که دیروز فروخته شده است تا 18 ماه باید گارانتی داشته باشد، وقتی واردات ممنوع شد، شرکت از کجا قطعات آن را تهیه کند و خدمات پس از فروش ارائه کند.

ـ هر وسیله ای که ممنوعیت پیدا می کند، تاثیر منفی بر روی بازار می گذارد و منجر به این می شود که کالاهای دیگر در بازار ارزش کاذب پیدا کنند و از ارزش واقعی خود خیلی بالاتر خرید و فروش شوند.

ـ به علاوه با اجرای طرح ممنوعیت واردات گوشی آیفون مصرف کنندگان این گوشی ها به سمت استفاده از گوشی های سایر برندها کشیده می شوند و صرفه جویی ارزی خاصی رخ نمی دهد؛ زیرا حجم واردات گوشی های دیگر افزایش می یابد.

ـ مشکل دیگری که با طرح ممنوعیت واردات گوشی آیفون به وجود می آید، این است که با این اقدام زمینه برای افزایش قاچاق مسافری مهیا شده و رونق می گیرد  و سبب سواستفاده از واردات گوشی همراه مسافر می شود و این نکته حائز اهمیت است که ارز بری قاچاق همیشه بالاتر از ارز بری رسمی است.

ـ گوشی هایی که به صورت قاچاق وارد می شوند، گارانتی ندارند و یک کالای بی اصالت محسوب می شوند و در صورت بروز مشکل برای آنها دست افراد به جایی نمی رسد. حتی اگر این گوشی ها رجیستری هم نشوند، می شود با وای فای یا روترهای جیبی از آنها استفاده کرد پس با این کار تنها واردات از بخش قانونی گرفته شد تا کالای با اصالت و با خدمات وارد کشور نشود ولی قاچاقچی های گوشی به راحتی و به صورت مسافری از این ماجرا سواستفاده می کنند.

ـ در نهایت همانطور که انجمن واردکنندگان موبایل و تبلت اعلام کرده است اعمال محدودیت ها و ممنوعیت نتیجه ای جز افزایش قیمت ها و قاچاق در پی نخواهد داشت و مانند گذشته شاهد خرید و فروش پاسپورت خواهیم بود که همه اینها منجر به نا به سامانی بازار موبایل خواهد شد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مشکلات رایج در گوشی آیفون پیشنهاد می شود.

گوشی آیفون کارکرده

آیا گوشی آیفون گران می شود؟

تجربه نشان داده است که با ممنوعیت واردات گوشی آیفون قیمت آن افزایش داشته و بالاتر از ارزش واقعی اش می رسد. امروز خبری منتشر شد که در پی انتشار خبر ممنوعیت واردات گوشی آیفون قیمت این گوشی از 6 تا 10 میلیون تومان افزایش داشته است.

به علاوه در بازار 5000 واحد صنفی وجود دارد و 250 شرکت وارد کننده آیفون هستند که وضعیت امرار معاش خانوارهای زیادی با این تصمیم دچار مشکلاتی خواهد شد. همچنین با وجود افزایش گوشی آیفون دارندگان این گوشی ها همواره باید ترس از سرقت را داشته باشند و احساس خطر کنند.

صرفه جویی ارزی با ممنوعیت واردات گوشی آیفون

تصمیماتی که در حوزه وزارت صمت گرفته می شود به این دلیل است که کمیته تخصصی تلفن همراه بلا تکلیف است؛ زیرا با جدا فکر کردن و تصمیم گرفتن تصمیمات غلطی گرفته می شود.

توجیه آنها برای این تصمیم این است که قصد دارند مدیریت ارزی کنند در حالی که صرفه جویی ارزی اتفاق نمی افتد تا بتوانند با یک میلیارد دلار صرفه جویی شده خودرو وارد کنند، به دلیل اینکه بازار ایران و کالاهای بالای 600 دلار را به سامسونگ تقدیم می کنند و تقاضا از یک کالای 600 دلاری به کالای دیگری منتقل می شود که باز هم سهامداران آن امریکایی هستند.

گوشی آیفون

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف 

گوشی بازار یک فروشگاه اپل و مرکز تعمیرات گوشی های اپل است که به تعمیرات تخصصی تمام مدل های گوشی آیفون می پردازد. گوشی بازار با داشتن افراد متخصص و استفاده از قطعات اورجینال، در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. اگر گوشی آیفون شما دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد می توانید از کیفیت بالای خدمات گوشی بازار استفاده کنید.

برای خرید انواع گوشی و لوازم جانبی آن می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهی در مورد “ممنوعیت واردات گوشی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟