مقالات

باتری گوشی آیفون

باتری گوشی آیفون

در این مقاله به طور خاص به بررسی باتری گوشی آیفون و عملکرد آن می پردازیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اگر می خواهید یک گوشی هوشمند خریداری کنید، یکی از مواردی که باید آن را مد نظر قرار دهید، باتری و نوع آن است.

امروزه گوشی ها به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند و از آنجایی که دستگاه قابل حمل هستند، باتری آنها باید برای مدت طولانی شارژ نگهداری کند و با یک بار شارژ، مدت طولانی از آن استفاده شود.

تمام باتری های قابل شارژ طول عمری دارند که بر عملکر و ظرفیت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

بنابراین تولیدکنندگان به توسعه تکنولوژی هایی که مدت زمان نگهداری باتری گوشی را افزایش دهد، روی آوردند.

برای مثال باتری گوشی آیفون جدید از نوع لیتیوم یونی است که امروزه از بهترین فناوری باتری برخوردار است. باتری‌های لیتیوم یون برخلاف فناوری‌های قدیمی تر، سریع تر شارژ می شوند و عمر طولانی تری نیز دارند. همچنین این باتری ها دارای چگالی انرژی بیشتر و وزن کمتر برای عمر بیشتر باتری هستند.

علاوه بر این، تمام گوشی های جدید آیفون (یعنی از iPhone 6 و بالاتر) ویژگی مدیریت کارایی اپل را دارند که مانع از خاموش شدن غیر منتظره گوشی می شود.

از لیست قیمت گوشی های مختلف در مدل های متنوع هم دیدن کنید.

باتری گوش آیفون و مزایای آن

تمام مدل های جدید گوشی آیفون دارای باتری غیر قابل تعویض از نوع لیتیوم یون است که در حال حاضر بهترین فناوری باتری برای دستگاه های قابل حمل به حساب می آید. به خاطر اینکه دارای چگالی انرژی بالاتری هستند، سریع شارژ می شوند، عمر باتری گوشی آیفون بیشتر است و شارژدهی بهتری نیز دارد. در این نوع باتری ها از یون های لیتیوم به عنوان عنصر کلیدی الکتروشیمی آنها استفاده می شود.

برای آگاهی بیشتر مقاله مشکلات رایج در گوشی آیفون پیشنهاد می شود.

گوشی آیفون

دلایل استفاده از لیتیوم یون

در ادامه به برخی از دلایلی که  باتری گوشی آیفون از نوع لیتیوم ـ یون هستند، آورده شده است.

شارژ سریع راحت

برخلاف فناوری قدیمی باتری ها، باتری گوشی آیفون از شارژ سریع برخوردارند که به راحتی و در مدت زمان کوتاهی به 80 درصد ظرفیت خود برسند. طبق گفته شرکت اپل مدت زمانی که طول می کشد ظرفیت باتری به 80 درصد برسد، به دستگاهی که شارژ می کنید، بستگی دارد و ممکن است تنظیمات دستگاه متقاوت باشد.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی قیمت گوشی آیفون در سال 2022 را هم مطالعه کنید.

شارژر آهسته و دوام بالا

باتری گوشی آیفون هنگامی که به 80 درصد ظرفیت خود برسد، به شارژ آهسته تغییر می کند که این امر سبب می شود باتری دوام بالایی داشته باشد.

سادگی شارژر

اگر تجربه استفاده از مدل های قدیمی تلفن همراه را داشته باشید، حتما با چالش انتظار برای تخلیه 100 درصدی باتری برای شارژ دوباره، رو به رو شده اید. باتری های لیتیوم یون این امکان را به شما می دهند که هر زمان که بخواهید باتری گوشی آیفون خود را شارژ کنید، بدون آنکه تاثیری بر دوام باتری داشته باشد.

وزن سبک

حمل گوشی های سنگین مشکل است و امروزه هیچ فردی دوست ندارد گوشی سنگینی را در جیب یا کیف خود قرار دهد.

به دلیل اینکه از گوشی های جدید برای کارهای بسیاری استفاده می شود به باتری هایی نیاز است که در عین سبک بودن انرژی بالایی داشته باشند.

در مقایسه با دیگر باتری ها، باتری های لیتیوم یون انژری بیشتر یا یکسانی را نسبت به اندازه و وزن باتری ارائه می دهد. به این معنی که شما می توانید از یک گوشی آیفون سبک استفاده کنید، بدون اینکه از کاهش عمر باتری پس از هر شارژ نگران باشید.

کم خطر

به این خاطر که باتری ها دوام همیشگی ندارند، مهم است که تاثیرات آنها بر محیط زیست را در هنگام دورریختن در نظر بگیرید. باتری های لیتیوم یونی از عناصری ایمن مانند آهن، مس، نیکل و کالت ساخته شده اند، به همین دلیل ایمن هستند.

مدیریت انرژی قدرتمند گوشی آیفون

از آنجایی که راحتی برای اپل مهم است، مدیریت انرژی را در بیشتر مدل های آیفون اضافه کرده است تا از خاموش شدن غیر منتظره جلوگیری کند. خاموش شدن های گوشی عمدتا به دلیل دمای سرد یا شارژ کم اتفاق می افتد. این ویژگی در ماه مارس سال 2018 معرفی شد که فقط در گوشی های آیفون 6 و مدل های بالاتر وجود دارد.

مدیریت انرژی گوشی آیفون یک ویژگی داخلی سیستم عامل IOS است که عملکرد بیشترین انرژی را مدیریت می کند تا از خاموش شدن ناگهانی هنگام استفاده از گوشی آیفون خود جلوگیری کند. این ویژگی فقط در آیفون ها وجود دارد و در سایر محصولات اپل موجود نیست.

برای آگاهی بیشتر مقاله بازار خرید و فروش گوشی دست دوم در سال 1401 پیشنهاد می شود.

گوشی آیفون گوشی بازار

نحوه عملکرد

عملکرد مدیریت انرژی در باتری گوشی آیفون ، با در نظر گرفتن دمای دستگاه، مقاومت الکتریکی باتری و وضعیت شارژ باتری گوشی آیفون کار می کند.

سیستم عامل تلفن همراه شما تنها زمانی عملکرد برخی از اجزای سیستم مانند GPU و CPU را مدیریت می کند که به آن نیاز داشته باشد.

این ویژگی به دلیل توزیع آهسته وظایف سیستم عامل برای بالانس بارهای کاری، از افزایش سریع و ناگهانی انرژی جلوگیری می کند.

ممکن است کاربران تفاوتی در کارایی مدل های جدید گوشی آیفون مشاهده نکنند که دلیل آن طراحی پیشرفته نرم افزای و سخت افزاری تلفن همراه است.

 موارد مهم مدیریت انرژی در گوشی آیفون شامل موارد زیر است:

ـ نصب برنامه های سنگین

ـ کاهش نور پس زمینه

ـ غیر فعال کردن فلاش دوربین گوشی آیفون

ـ کاهش صدای اسپیکر گوشی

قسمت های مهم متأثر بر عملکرد مدیریت انرژی در گوشی آیفون عبارت است از :

ـ کیفیت عکس و فیلم ها

ـ توان عملیاتی شبکه و کیفیت تماس ها

ـ GPS

ـ حسگرهایی مانند فشارسنج، ژیروسکوپ و شتاب سنج

اگر دمای تلفن همراه شما پایین (سرد) است یا باتری گوشی شارژ کمی دارد، تغییرات ناشی از عملکرد مدیریت انرژی موقتی است.

با این حال اگر باتری از نظر شیمیایی کهنه شود، به معنی پایان عمر باتری است. پس اگر کارایی گوشی آیفون شما تحت تاثیر مدیریت عملکرد انرژی قرار گرفته است و می خواهید کارایی آن را افزایش دهید، تنها گزینه تعویض باتری است.

هدف عملکرد مدیریت انرژی

اصلی ترین هدف عملکرد مدیریت انرژی باتری گوشی آیفون ، جلوگیری از خاموش شدن گوشی در زمانی است که گوشی در دمای پایین کار می کند یا هنگامی که از باتری گوشی خود در مدت طولانی استفاده کرده اید.

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای 

برای خرید انواع گوشی و لوازم جانبی آن می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهی در مورد “باتری گوشی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟