مقالات

خرید اسپیکر

راهنمای خرید اسپیکر خوب

خرید اسپیکر یا بلندگو که سیستم چند رسانه ای است در تنظیم کیفیت صدا بسیار مهم است. اسپیکر از قطعات سخت افزاری کامپیوتر است که به منظور پخش صوت به کار می رود. بلندگوها کیفیت کلی سیستم استریوی شما را تعیین می کند.

بنابراین، قبل از خرید اسپیکر مدل های مختلف آن را از برندهای متفاوت بررسی کنید. در انتخاب یک بلندگوی مناسب ویژگی های مهمی را باید مدنظر بگیرید. در ادامه مقاله به شما کمک می کنیم تا بتوانید بهترین اسپیکر را خریداری کنید. برای خرید بهترین اسپیکر با گوشی بازار همراه باشید.

 نکات مهم هنگام خرید اسپیکر (بلندگو) 

1- کیفیت صدا

کیفیت صدا اسپیکر یک قضاوت بسیار شخصی است. هر کس سلیقه های متفاوتی دارد، بنابراین آنچه برای یک نفر فوق العاده به نظر می رسد ممکن است برای شخص دیگری متفاوت باشد. نمیتوان گفت همه بلندگوها بهترین هستند. ممکن است بیش از یک نوع بلندگو برای گوش های فردی جذابیت یکسانی داشته باشد.

هنگام خرید بلندگو، موسیقی را به چندین مدل که از نزدیک با آنها آشنا هستید گوش دهید. موسیقی باید برای گوش های شما طبیعی به نظر برسد و دارای کیفیت صدای متعادل باشد و لذت بردن از آن برای مدت طولانی آسان باشد.

2- انواع بلندگوها

در بازار جهانی، بلندگوهای متنوعی از برندهای مختلف وجود دارد. اما محدود کردن نوع بلندگوی موردنظر به انتخاب شما کمک می کند. از انواع بلندگوها می توان به مدل هایی نظیر کفپوش، قفسه کتاب، ماهواره، ساب ووفر، نوار صدا، قابل حمل و موارد دیگر اشاره کرد.

برخی از آنها مانند بلندگوهای روی دیوار می توانند براحتی نصب شوند و به برق متصل شوند. بلندگوها می توانند بصورت سیمی ، بی سیم یا هر دو ، به صورت یک جفت استریو ساده یا چند کاناله برای صدای فراگیر باشند. اولویت ها و نیازهای شخصی در انتخاب بسیار مهم است.

به طور کلی اسپیکر طبقه ای و قفسه کتاب بهترین کیفیت صدا را دارند. زیرا درایورها و محفظه ها از نظر عملکرد با هم مطابقت دارند. ولی چنین مدل هایی فضای بیشتری را اشغال می کنند، که می تواند ملاحظه مهمی برای چیدمان اتاق باشد.
ساب ووفرها بلندگوهای اضافی هستند که به بیس عمق می افزایند، که این میزان صدای پایینی دارد. آنها برای فیلم ها و موسیقی با محدوده کمتر مانند راک و متال مناسب هستند.

اسپیکرهای ماهواره ای معمولاً بلندگوهای بسیار کوچکی هستند که در ترکیب با ساب ووفر بهترین حالت را دارند و در نتیجه یک سیستم صوتی بسیار فشرده تر ایجاد می شود. نوار صوتی یکی دیگر از گزینه های مناسب برای کسانی است که می خواهند صدا را افزایش دهند و معمولاً برای تلویزیون ها بسیار مناسب است.

این بلندگوها فضای کمتری را اشغال میکنند و به سیم کشی کمتری نیاز دارند. بلندگوهای بی سیم و دیواری از قابلیت حمل استفاده می کنند و زوایای صوتی جدیدی را در اتاق شما ارائه می دهند. برای بازی، بلندگوهای کوچک تخصصی معمولاً صدای کافی را ارائه می دهند. اینها روی یک میز کار در نزدیکی رایانه قرار می گیرند و دارای محافظ مغناطیسی هستند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه قیمت گوشی آیفون در سال 1401 پیشنهاد می شود.

انواع اسپکر

3- اتاق و صوت

هر نوع بلندگو مخصوص یک فضا می باشد. معمولا بلندگوهای کوچکتر برای یک اتاق خواب معمولی مناسب است، اما وقتی در یک اتاق خانوادگی قرار می گیرند ممکن است ضعیف یا کم رنگ به نظر برسند. وسایل اتاق خود را در نظر بگیرید. سطوح مختلف بر کیفیت صدا تأثیر می گذارد.

سطوح سخت و مسطح صدا را منعکس می کنند و سطوح نرم یا متفاوت صدا را جذب می کنند. بلندگوهای بزرگتر می توانند به راحتی فضاهای کوچک را تحت تاثیر قرار دهند.

زیرا ابعاد، محتویات و مواد اتاق نیز روی صدا تاثیر می­گذارد. صدا می­تواند از دیوارهای نمایان،  مبلمان بزرگ و کف های برهنه بیرون بیاید. درحالی که فرش و کوسن صدا را جذب می­کند. بنابراین تعادل بین هردو باید درنظر گرفته شود.

محل قرار دادن بلندگوها بسیار مهم است. به عنوان مثال، بلندگوهای داخل کابینت ممکن است خفه شوند، اما بلندگوها در گوشه اتاق نیز از آنجا که صدا توسط دیوارها مخدوش می شود.

بلندگوها از فاصله سه تا چهار پا از منبع صدا سود می برند. این به آنها کمک می کند تا صدا را در اتاق پخش کنند. سعی کنید بلندگوهای خود را در سطح گوش قرار دهید. در آن سطح ، صدا برای شما واضح تر خواهد بود.

4- تطبیق بلندگو با اجزای مناسب

برای دستیابی به بهترین نتیجه، بلندگوها را با تقویت کننده یا گیرنده ای که بتواند مقدار مناسب برق را ارائه دهد مطابقت دهید. بلندگوهای سنتی فاقد تقویت کننده هستند، مانند( بلندگوهای کوچک قفسه کتاب). اگر آمپلی فایر دارید ، شماره مدل را پیدا کنید.

آمپلی فایر خود را آنلاین جستجو کنید و به اعداد قدرت و مقاومت آن توجه کنید. این اعداد بر حسب وات و اهم برچسب گذاری خواهند شد. تولیدکنندگان معمولاً محدوده ای از قدرت تقویت کننده مورد نیاز را برای تغذیه مناسب هر واحد مشخص می کنند.

به عنوان مثال، یک بلندگو ممکن است به محدوده 30 تا 100 وات برق خروجی برای عملکرد خوب نیاز داشته باشد. بنابراین، همیشه بلندگوها را با آمپر مطابقت دهید تا از آسیب دیدن وسایل الکترونیکی شما جلوگیری شود. جعبه های بلندگوها دارای اعداد مشابه آمپر هستند که نشان می دهند که با اعداد اهم و وات آمپ شما سازگار هستند.

امپدانس، یکی از ویژگی هایی است که با اهم محاسبه می شود و نشان می دهد که بلندگوها چقدر در برابر قدرت ارسال شده توسط تقویت کننده مقاومت می کنند. بلندگوهایی را انتخاب کنید که نشان دهند با سطح اهم تقویت کننده شما مطابقت دارند یا با آن سازگار هستند. اکثر تقویت کننده ها با هشت اهم سازگار هستند. اگر می دانید بلندگوهای مشابه با آمپ شما کار می کنند ، از استفاده از آنها ایمن خواهید بود.

5- بهینه­‌سازی سیستم

پس از خرید اسپیکر، برای اتصال صحیح، نصب و قرار دادن بلندگوها وقت بگذارید تا بهترین عملکرد مطلق را بدست آورید. کمی صبر در حال حاضر در بلند مدت جواب می دهد. برخی از بلندگوها وقتی نزدیک یا بالای دیوار قرار می گیرند، بهترین صدا را دارند، در حالی که برخی دیگر وقتی فضای بیشتری برای تنفس به آنها داده می شود ، خوب عمل می کنند.

پیدا کنید که به چه نوع سیم کشی نیاز دارید. اگر قصد دارید بلندگوها را به سیستم استریو یا گیرنده قدیمی متصل کنید، از سیم بلندگو استفاده کنید. از سوی دیگر، بلندگوها و دستگاه های مدرن از کابل های بهبود یافته استفاده می کنند یا حتی در خانه شما با بلوتوث یا Wi-Fi کار می کنند.

سیم بلندگو از دو سیم استفاده می کند که دارای بار مثبت یا منفی هستند و در اتصالات مختلف ختم می شوند. برخی از اتصالات به دستگاه های دیگر متصل می شوند در حالی که سایر اتصالات باید بر روی استریو بریده شوند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه انواع مدل های آیفون 13 پیشنهاد می شود.

اسپکر موبایل

6- بودجه خود را در نظر بگیرید

افتادن در دام برچسب قیمت بسیار آسان است. شما بلندگوهای بزرگتر و با ظاهر بهتری خواهید دید یا یک فروشنده شما را به آنها ارجاع می دهد حتی اگر کیفیت به طور کامل به قیمت مربوط نباشد. بلندگوی ارزان تر ممکن است برای شما بهتر از اسپیکر گران قیمت باشد.

تا جایی که ممکن است به بودجه خود توجه داشته باشید. هنگامی که درباره نوع اسپیکر مورد نیاز خود تصمیم گرفتید، برای مقایسه قیمت به صورت آنلاین بروید یا در فروشگاه ها خرید کنید. تعیین کنید که چقدر مایل به پرداخت اسپیکری هستید که برای شما مناسب به نظر می رسد.

7- تست کردن اسپیکر

به منظور تست کردن اسپیکر ابتدا به بدنه آن با دست ضربه بزنید تا جنس بدنه آنرا بشناسید. بلندگو باید محکم به نظر برسد و صدای محکمی به شما بدهد. اگر در حال حاضر توخالی به نظر می رسد، برای پخش سرگرمی و استفاده روزمره در خانه مناسب است.

هنگامی که بلندگو را روشن کردید، بررسی کنید که همه پورت های آن درست کار می کنند. قضاوت کنید که آیا اجزای داخلی به شما صدای مورد نظر را می دهند. محکم بودن روکش روی بلندگو و همچنین جنس مخروط بلندگو باعث تغییر صدا می شود. به هرگونه تحریف، گیجی یا ترک خوردن گوش دهید. اگر محفظه بیرونی پهن یا شل باشد، صدا بیش از حد در داخل بلندگو طنین می اندازد.

نکته: اندازه و قیمت همیشه شاخص کیفیت صدا نیستند. بر اساس ویژگی های ذکر شده روی جعبه، قضاوت درباره اسپیکرها غیرممکن است. همیشه ایده خوبی است که به آنها در فروشگاه گوش دهید. اگر به صورت آنلاین خریداری می کنید، می توانید نظرات یا آزمایش بلندگوها را جستجو کنید تا در انتخاب شما کمک کند. مطمئن شوید که فروشگاه شما دارای سیاست مرجوعی کالا باشد.

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف

گوشی بازار یک فروشگاه اپل و مرکز تعمیرات گوشی های اپل است که به تعمیرات تخصصی تمام مدل های گوشی آیفون می‌پردازد. گوشی بازار با داشتن افراد متخصص و استفاده از قطعات اورجینال، در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. اگر گوشی آیفون شما دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد، می توانید از کیفیت بالای خدمات گوشی بازار استفاده کنید.

برای خرید انواع گوشی کارکرده و لوازم جانبی آن نیز می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین لوازم جانبی گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟