مقالات

امکانات جدید آیفون 13

امکانات جدید آیفون 13 چیست؟

با وجود بسیاری از ویژگی‌های جدید برای گوشی های هوشمند، قابلیت‌ها و عملکردهایی که در آیفون 12 موجود نبود، برای آیفون 13 طراحی شده است. بنابراین در این مقاله به بررسی امکانات جدید آیفون 13 می پردازیم.

امکانات جدید آیفون 13 برای شارژر

اگر در حال حاضر یک آداپتور شارژ دارید که از یک کابل لایتنینگ تشکیل شده است، پس چیزی برای نگرانی ندارید. آیفون 13 را به برق وصل کنید و به سادگی مانند معمول شارژ کنید.

اگر آیفون 13 را می‌خرید و شارژرهای بی سیم Qi را در خانه دارید، می توانید به راحتی از خود شارژر آیفون 13 استفاده کند. به گفته اپل، اکثر افرادی که آیفون 13 می خرند، ممکن است از قبل لوازم جانبی مناسب برای شارژ باتری آن را داشته باشند.

با کنار گذاشتن آداپتور شارژ ناخواسته، این شرکت می‌تواند زباله‌های الکترونیکی را کاهش دهد و مقداری اضافی در طول مسیر ذخیره کند. اینکه آیا این حرکت درست است یا نه، هنوز مورد بحث است، اما امروزه اپل اینگونه است.

اگر کسی که آیفون 13 را می‌خرد و با امکانات جدید آیفون 13 که همان شارژر بی سیم است، سازگاری ندارد، می‌تواند لوازم جانبی شارژ متعددی را پیدا کند و از آنها استفاده کند.

امکانات جدید آیفون 13 برای پورت شارژ

تمام مدل‌های آیفون 13 که به تازگی معرفی شده‌اند، دارای درگاه لایتنینگ (بدون جک 3.5 میلی‌متری هدفون) هستند. همچنین، می‌توانید با استفاده از شارژر بی‌سیم مبتنی بر Qi آنها را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله چگونگی تشخیص گوشی اصل از تقلبی پیشنهاد می شود.

مدل های آیفون 13

امکانات جدید آیفون 13 برای دوربین

سیستم‌های دوربین عقب یکی دیگر از دلایل قابل توجهی است که شما می‌خواهید آیفون 13 را از آیفون 12 قدیمی خود ارتقا دهید. اپل هر دو را به طور قابل توجهی ارتقا داده است.

آیفون 13 و آیفون 13 پرو دارای سیستم دوربین دوگانه یکسانی هستند که شامل لنزهای عریض و فوق عریض است. با این حال، اپل به آنها یک سنسور نسبتا بزرگ تر داد و لرزش گیر اپتیکال تصویر را بهبود بخشید. نتیجه اولیه این است که هر دو در ثبت جزییات در تنظیمات نور کم بهتر هستند.

ارتقای بزرگ تر با مدل پرو همراه است. آیفون 13 پرو  و آیفون 13 پرو مکس از یک سیستم دوربین سه گانه مشابه تشکیل شده اند و در مقایسه با نسخه های قبلی خود پیشرفت بزرگی به شمار می روند.

لنز واید از یک سنسور بسیار بزرگ تر تشکیل شده است، در حالی که لنزهای فوق عریض دارای دیافراگم بازتر و تله فوتو با زوم اپتیکال بهبودیافته هستند.

خرید گوشی اپل مدل iPhone 12 mini پیشنهاد می شود.

متوجه خواهید شد که آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرو دوربین های عکاسی در نور کم به طور قابل توجهی بهتر هستند (به طور واضح هر سه لنز می توانند در حالت شب کار کنند) و دارای ویژگی انحصاری به نام عکاسی ماکرو هستند. به این صورت که وقتی به یک سوژه نزدیک می شوید (حدود 10 سانتی متر تا 2 سانتی متر)، به طور خودکار به لنز فوق عریض تغییر می کند و در عین حال همان کادر را حفظ کرده و فوکوس یکسانی را حفظ می کند.

امکانات جدید آیفون 13 برای حالت سینمایی

حالت سینمایی یک حالت ویدیویی است که به تازگی در همه مدل‌های آیفون 13 معرفی شده است که به شما امکان می‌دهد با یک سوژه خاص در فوکوس در حالی که پس‌زمینه تار است، فیلم بگیرید. این حالت بیشتر شبیه حالت پرتره است (به خصوص برای فیلم‌برداری).

تمایز واقعی این است که حالت سینمایی می‌تواند سوژه‌ای را که در طول فیلم فوکوس می‌شود، تغییر دهد و می‌توانید به طور خودکار این کار را انجام دهد یا برای تغییر فوکوس، روی یک سوژه در دستگاه خود ضربه بزنید. حتی می‌توانید پس از فیلم‌برداری، سوژه مورد نظر را ویرایش و تغییر دهید. به طور کلی این امکانات باعث می شود ویدیوی شما حس دراماتیک (یا سینمایی) بیشتری پیدا کند.

امکانات جدید آیفون 13 برای امنیت

متأسفانه آیفون 13 با تاچ آیدی همراه نیست. در ابتدا شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه طراحی جدید شامل اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش است و اکثر کاربران انتظار داشتند که بتوانند انتخاب کنند که آیا از تاچ آیدی یا فیس آیدی استفاده کنند.

هرچند اینطور نیست. مانند سایر گوشی‌های اپل که پس از آیفون 8 عرضه شدند، این آیفون 13 دارای فیس آیدی است که به افراد امکان می‌دهد قفل دستگاه تلفن خود را از طریق تشخیص چهره باز کنند.

آیفون 13 تنها با دو سیستم رمز عبور فیس آیدی و رمز عبور حرف یا عدد معمولی  عرضه می شود.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله قیمت تعویض صفحه نمایش گوشی آیفون پیشنهاد می شود.

آیفون 12

مقایسه امکانات جدید آیفون 13 با آیفون 12

تفاوت در طراحی آنها چیست؟

وقتی صحبت از طراحی هر چهار مدل آیفون 13 و مدل های قبلی آنها می شود (مثلاً آیفون 13 در مقایسه با آیفون 11) تفاوت زیادی وجود ندارد. آنها دارای صفحه نمایش هایی با اندازه مشابه و لبه های مسطح مشابه هستند.

تمایز واقعی این است که اپل بریدگی خود را 20 درصد کوچک تر کرده است. همچنین با تمام سنسورهایی که امکان فیس آی دی را فراهم می کند، ارائه می شود. با این حال، اپل تصمیم گرفت آنها را محکم تر به هم بچسباند تا اطمینان حاصل شود که صفحه نمایش کمی بیشتر خواهید داشت. تفاوت بزرگ دیگر این است که این چهار آیفون دارای برجستگی های دوربین بزرگ تری هستند. این روند به آن معنا است که قاب قدیمی آیفون 12 برای مدل های جدید آیفون دیگر کارایی ندارد.

آیا آیفون 13 سنگین تر است؟

با این حال، وزن نیز یک تفاوت است. سیستم های دوربین بهبود یافته و باتری بزرگ تر باعث شده است که تمام مدل های آیفون 13 در مقایسه با همتایان آیفون 12 خود کمی سنگین تر باشند. و اگرچه تفاوت چندانی ندارد، اما هنگام در دست گرفتن دو آیفون، مدل های آیفون 13 کمی متراکم تر به نظر می رسند.

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف 

گوشی بازار یک فروشگاه اپل و مرکز تعمیرات گوشی های اپل است که به تعمیرات تخصصی تمام مدل های گوشی آیفون می‌پردازد. گوشی بازار با داشتن افراد متخصص و استفاده از قطعات اورجینال، در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. اگر گوشی آیفون شما دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد، می توانید از کیفیت بالای خدمات گوشی بازار استفاده کنید.

برای خرید انواع گوشی و لوازم جانبی آن نیز می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین لوازم جانبی گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

3 فکر در مورد “ امکانات جدید آیفون 13 چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟