مقالات

رینگ لایت

آشنایی با رینگ لایت

رینگ‌لایت از یک حلقه ساخته شده که روی آن ردیفی از لامپ های LED و پرنور تعبیه شده است. امروزه افراد بیشتری برای فیلمبرداری از سوژه های عکاسی و فیلمبرداری خود و اشتراک آن در شبکه های اجتماعی از این وسیله استفاده می کنند و انواع آن در بازار به چشم می خورد.

علت نامگذاری رینگ‌لایت هم به دلیل شکل و کارکرد آن این وسیله است که رینگ در زبان انگلیسی به معنای حلقه و لایت هم به معنای نور می باشد.

نوری که توسط رینگ لایت‌ها ایجاد می شود، کاملا صاف و بدون سایه است که برای عکاسی و آرایشگاه ها کاربرد دارد. عکاسی چهره یا پرتره با استفاده از رینگ لایت‌ها اگر به حالت کج لایت یا بازتاب نور در یک چشم باشد، جلوه و روح خاصی به چهره سوژه خواهد داد.

علت حلقه ای بودن رینگ‌لایت این است که لنز دوربین دقیقا درون آن قرار می گیرد و منبع نور دور تا دور لنز را پوشش می دهد.

انواع رینگ‌لایت

ـ ایستاده: این مدل بیشتر در آتلیه ها استفاده می شود. در قسمت پایین آن چهارپایه تعبیه شده است تا هنگام عکسبرداری نور دقیقا روی چهره بازتاب شود.

 ـ سیار: این مدل روی گوشی نصب می شود و روی آن یک قسمت طراحی شده که دقیقا بالای گوشی و دور لنز دوربین سلفی آن قرار خواهد گرفت.

این نوع رینگ‌لایت از رینگ لایت‌های ایستاده، کوچک تر هستند و مناسب افرادی است که در عکاسی خیلی حرفه ای نیستند و فقط برای گرفتن عکس های سلفی از آن استفاده می کنند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله نحوه تشخیص هندزفری اصل پیشنهاد می شود.

رینگ لایت سیار

کاربرد رینگ‌لایت

ـ در عکسبرداری مدلینگ، چهره و ظاهر فرد را بسیار زیباتر از آنچه هست، نشان می دهد.

ـ در عکاسی پرتره، چین و چروک و لکه های صورت را به حداقل می رساند.

ـ برای تولید محتوا در یوتیوب و عکسبرداری برای تصاویر تبلیغاتی مناسب است که سایه را کاهش می دهد و نور مناسبی روی سوژه منعکس می کند.

ـ زیباتر نشان دادن آرایش چهره بیوتی بلاگرها

ـ ضبط فیلم

ـ نشان دادن جزییات و کیفیت بیشتر در عکاسی

خرید  آیفون 12 پیشنهاد می شود.

رینگ‌لایت از نظر تفاوت منبع نور

دسته اول: منبع نور آنها LED است که از تعداد زیادی لامپ LED کوچک استفاده شده است که این امر موجب کاهش وزن این محصول می شود و لامپ ها گرمایی تولید نمی کنند که این یک مزیت بزرگ برای این دسته از رینگ لایت‌ها است.

دسته دوم: در مدل های جدیدتر از نور SMD در ساخت رینگ لایت‌ها استفاده شده است. علت استفاده از آنها قابلیت انعطاف پذیری در طراحی و کارکرد است.

دسته سوم: از لامپ مهتابی که دایره ای شکل است در آن استفاده شده است و تفاوت آن با لامپ LED این است که امکان تغییر دمای رنگ وجود ندارد و این دسته در برابر ضربه بسیار آسیب پذیر است.

دسته چهارم: از لامپ های معمولی ساخته شده اند که معمولا به صورت تجاری در بازار فروش یافت نمی شوند. این دسته از رینگ لایت‌ها با استفاده از یک قطعه پلاستیک یا چوب گرد و تعدادی سرپیچ و لامپ های معمولی ساخته می شوند که این لامپ ها تولید گرما و وزن بالایی برای این دسته می کند.

رینگ‌لایت از نظر سایز و اندازه

رینگ لایت‌ها در اندازه و ابعاد مختلفی تولید و به بازار ارائه می شوند که هر کدام به منظور خاصی طراحی شده اند. هرچه ابعاد رینگ لایت‌ها افزایش یابد، سوژه عکاسی یا فیلمبرداری باید بزرگ تر شود.

برای مثال در عکاسی ماکرو از رینگ‌لایت با قطر 2 اینچ استفاده می شود و آنهایی که در عکاسی پرتره استفاده می شوند، ابعادی در حدود 10 تا 25 اینچ دارند.

رینگ لایت‌های 45 سانتی متری در بازار فراوانی بیشتری دارند، زیرا قابلیت های بیشتری در عرصه عکاسی و گریم و آرایش دارند.

مزایای استفاده از رینگ‌لایت

ـ استفاده از آن بسیار راحت است.

ـ زیبایی چشم ها را دوچندان می کند.

ـ عکسبرداری با سرعت و کیفیت بهتری انجام می شود.

ـ بخش زیادی از نواقص صورت مانند چین و چروک و لکه ها برطرف می شود.

ـ همیشه در دسترس است.

ـ حالت حلقه ای دارد، بنابراین با نگاه کردن سوژه به آن دقیقا شکل دایره ای پرنور در چشمان فرد موردنظر نقش می بندد.

ـ استفاده از رینگ‌لایت در کاهش هزینه های عکسبرداری کاملا تاثیرگذار است.

ـ قیمت مناسب و کیفیت بالا

برای آگاهی بیشتر مطالعه این مقاله اندازه مناسب صفحه نمایش گوشی پیشنهاد می شود.

رینگ لایت ایستاده

نور رینگ‌لایت چگونه است؟

ـ نوری که از رینگ لایت‌ها ساطع می شود به دلیل استفاده از LED های بسیار کوچک و پرنور و با قدرتی است که در ساخت انواع رینگ لایت‌ها استفاده شده است.

این LED ها دارای درجه کلوین (واحد درجه حرارت یا دمای رنگ در این ابزار نوردهی) نزدیک به نور خورشید هستند و در مقایسه با نور LED های معمولی نور سرد و یخی ندارند.

خرید گوشی آیفون 13 پیشنهاد می شود.

ـ برای تولید محتوای تصویری از رنگ های گرم استفاده می شود. مثلا برای فیلمبرداری یا عکاسی از سوژه ای که نیاز به نور گرم و صاف دارد، دمای رنگ بالاتر مناسب تر است.

اگر این قابلیت روی رینگ‌لایت شما وجود ندارد، می توانید با کمک ژل های مخصوص رنگی نور مدنظر خود را بسازید.

ـ در مورد نوع رنگ، بیشتر رینگ لایت‌ها دارای نور مهتابی و زرد آفتابی هستند.

ـ LED های استفاده شده در رینگ لایت‌ها در مقایسه با LED های معمولی پرش نور ندارند. این نور طوری است که رنگ پوست کاملا عادی و طبیعی به نظر می رسد.

ـ بسیاری از رینگ لایت‌ها امکان تغییر قدرت نور را فراهم کرده اند و می توان به دلخواه میزان نور ساطع شده از آنها را تغییر داد.

ـ یک قابلیت جذاب دیگر در برخی رینگ لایت‌ها داشتن ریموت کنترل است که به وسیله آن از راه دور هم می توانید اقدام به تنظیم دما و شدت نور کنید. برد این ریموت کنترل ها در فضاهای باز تقریبا 25 متر و در فضاهای سرپوشیده تا 15 متر است.

خرید و فروش انواع گوشی از برندهای معروف 

گوشی بازار یک فروشگاه اپل و مرکز تعمیرات گوشی های اپل است که به تعمیرات تخصصی تمام مدل های گوشی آیفون می‌پردازد. گوشی بازار با داشتن افراد متخصص و استفاده از قطعات اورجینال، در تلاش است بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد. اگر گوشی آیفون شما دچار آسیب شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات دارد، می توانید از کیفیت بالای خدمات گوشی بازار استفاده کنید.

برای خرید انواع گوشی و لوازم جانبی آن نیز می توانید با کارشناسان بخش فروش گوشی بازار تماس بگیرید و در مورد قیمت با آنها مشورت کنید و با استفاده از راهنمایی کادر مجرب بهترین لوازم جانبی گوشی هوشمند را برای خود انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش می توانید هم اکنون با گوشی بازار تماس بگیرید.

admin

admin

مقالات پیشنهادی :

محصولات پیشنهادی :

4 فکر در مورد “ آشنایی با رینگ لایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

On Key

Related Posts

نگهدارنده موبایل

نگهدارنده موبایل

در عصر کنونی عکاسی با تلفن‌های هوشمند پیشرفت چشمگیری داشته است. تمام گوشی‌‎های جدید با داشتن دوربین با کیفیت به

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟